woensdag 30 april 2008

Fairy met perkamentpapier




Daar ik naast scrapkaarten ook nog Perkamentkaarten maak vondt ik het leuk deze twee te kombineren.
Ik heb weer mijn fairy stempel gebruikt van Stampinback. Ik heb een randje van perkamentpapier gemaakt en nog roosjes. De roosjes heb ik op twee Artemio bloemen vast gezet. Tevens heb ik mijn nieuwe stans van QK gebruikt. Ook dit heb ik van perkamentpapier gemaakt.
De tekst stempel is van LELO design.
Verder heb ik papier van Making Memories gebruikt.

Det är inte bara stämpelkort jag gör men även kort av perkamentpapper. Det är nån slags mjölkaktigt papper.Tyckte det var kul att använda båda två i ett enda kort.
Jag har igen använd min fairy stämpel av stampinback. Jag gjorde en liten rand omkring min fairy av perkamentpapper. Har även gjort små rosor. dom har jag fastsatt på två Artemio blommor. Tyckte det var kul att jag hade en anledning att använda min nya QK stans. Även perkamentrullen är gjort av perkamentpapper.
Textstämpeln är igen från LELI design.
Pappret är ifrån Making Memories.

My main passion is making cards av parchmentpaper. So I thought it would be nice to make a combination of stamping and parchment.
I used again my fairy of stampinback. I made a little border and roses of parchment. I put the roses on two Artemio flowers.
Even used my new QK die.
The text stamp is onc again of LELO design
The background is Making Memories paper




Gunilla det är mina sista blommor som jag visar på ett tag

12 opmerkingen:

  1. This is just stunning Sinikka. The colours are just so pretty and your detailing is outstanding. Nikki x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dette er bare så utrolig vakkert. Og blomstene dine er også helt fantastiske.

    Nattaklem fra Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hejsan vännen!
    Åhh detta kortet gick rakt in i mig.
    vilket otroligt vackert kort.
    mottagaren av kortet måste bara bli såå glad.
    vacker fin färgläggning och blommorna.
    jag vill (ha) en hel bunt :-)
    Kramar i massor....
    Camilla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauuww Sinikka,dit is echt prachtig,deze combinatie.Ik ben er helemaal weg van.

    xxx Angelique.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uuuunderbart kort! Så fint=)
    Jag har inte fått en enda tulpan än! *lagomt upprörd* och min mamma fyller 60 om 5 dagar! Hon har alltid fått tulpaner av mej på sin födelsedag men i år ville dom inte komma fram..jag får nog kliva upp natten innan och stjäla av grannen =P

    Ha en härlig fredag!!

    KRAM!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. schitterende kaarten heb je weer gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo sinikka, du machst wunderschöne karten, hatte heute endlich einmal zeit, auf deinem blog vorbeizugucken und alles richtig zu bewundern! hab vielen dank für deinen besuch auf meinem blog und den lieben kommentar! liebe grüsse, alex

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ooh noch so eine tolle elfenkarte. gefällt mir auch supergut!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig kaartje, schitterend ingekleurd.
    Groetjes Riet

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks a lot that you leave a comment.
I appreciate it immensely
Hugs Sinikka