zaterdag 25 oktober 2014

A page in a Art Journal

Ik heb van een Zweedse hobbywinkel een inspiratie boek ontvangen. De bedoeling van dit inspiratieboek is dat je een of meerdere lege pagina's vult. Daarna stuur je het boek verder naar een andere hobbyist. Hartstikke leuk! Zo zie je wat anderen maken, je krijgt ideeën en je deelt hierdoor je eigen technieken. En natuurlijk draag jezelf een steentje bij. Ik had al een idee wat ik wilde maken, dus hier een stap voor stap uitleg. 
Jag har fått från En Liten Butik deras inspirationsbok. Meningen är att man fyller en eller två sidor. Efter det skickar man boken vidare till en annan pyssel galen människa. Jätte roligt. Man ser vad andra har skapat, du får nya idéer samt du delar dina tekniker med andra. Så du ger inspiration tillbaka. Jag hade redan en idé vad jag ville göra,och delar med mig steg för steg.
I got an inspiration book from a Swedish craft store. The meaning of this book is to fill one or two blank pages. After that you send the book to another crafter. So much fun. You get inspiration from the pages other people made, new ideas and techniques and you share yours. I made a lot step for step pictures.
Ik wilde veel reliëf op mijn pagina en heb naast structuurpasta ook clear embossing poeder gebruikt.
Jag ville ha struktur som man kan känna på min sida. Så jag har använd struktuur pasta och clear embossing pulver.
I wanted to feel the page so I used structure paste and clear embossing powder.
In de hoeken heb ik papieren zakdoeken gebruikt. Daarna even alles met gesso bewerkt.Ik wilde een tag maken op de pagina dus heb deze uitgetekend op de pagina.
I hörnen har jag klistrat dit pappers näsdukar. Sen kom ett lager med gesso på det. Jag vill använda en tag på sidan så den hade jag ritat dit.
In the corners I used parts of a paper handkerchief. After that I used gesso on the page. I wanted a tag on the page so I marked this with a pencil
Daarna heb ik de Faber Castell gelatos gebruikt in de kleuren van het papier wat ik wilde toevoegen.
Sen har jag tagit fram Faber Castell gelatos i färgerna som pappret som jag använder sen.
I used Faber Castell gelatos in the colors of the paper that I want to use
De gelatos heb ik uitgesmeerd met de vingers.
Nu blev det att använda fingrarna för att smeta ut färgen.
I used my fingers to smear the gelatos
De kleur was veel te fel en ik heb daarom een laag gesso ( verdund met water ) over de pagina aangebracht.
Jag tyckte att färgen blev för starkt så jag har lagt på ett lager gesso ( med vatten ) så man mjuknar ner allt.
I thought that the color became to strong so I put on some gesso blended with water.
Ik vind dat het een mooi resultaat is geworden
Tycker det blev en fin sida
I really like how it all turned out
De teksten die ik gebruikt heb zijn van Tim Holtz en Dyan Reaveley
Jag har använd text stämplar från Tim Holtz och Dyan Reaveley
I used text stamps from Tim Holtz and Dyan Reaveley
En natuurlijk een Doll van Prima Marketing.
Och så klart en Prima Marketing Doll.
And of course a Prima Marketing Doll.
Het papier is een oude en ik weet het merk niet meer
Jag har använd papper som jag hittade i mina gömmer, så tyvärr vet jag inte märket.
I used paper from my stash and can't remember the brand
Een paar close up foto's van de tekst en de structuur
Lite närbilder på texten samt den fina strukturen
A close up from the text and the fabulous texture

De doll is ge-paper pieced.
Jag har paper pieced denna doll
I paper pieced the doll
En zo ziet mijn pagina eruit. 
Och efter många kort kommer nu resultatet
And after a lot of pictures finally the result

Thanks for taking the time to visit my Creative World
XOX Sinikka

4 opmerkingen:


  1. Jeetje dat is een gave uitdaging zeg, en het is je goed
    afgegaan, het ziet er schitterend uit ☺

    Een leuk en gezellig (knutsel) weekend ☼
    Liefsss van Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Sinnikka,

    Wat een leuk idee is dat zeg en wat heb jij een prachtig werkstuk van gemaakt!!

    Lieve groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat gaaf! Heel leuk en mooie kleurtjes! De tekst is ook (weer) zo te gek!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. echt mooi hoor !! je hebt het met hart en ziel gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks a lot that you leave a comment.
I appreciate it immensely
Hugs Sinikka