donderdag 22 mei 2008

Where my heart is.......is my home

Ik heb bij deze kaart deze leuke hÄngel aangekleed met papier. Het papier van de "kleren" en de achtergrond is afkomstig van Kaiser. Ik heb weer eens gebruik gemaakt van het CB alfabet Hippie Chick. De letters heb ik eerst van dunner karton gemaakt en daar scrap papier op geplakt....dan kwamen ze iets meer omhoog. Bij elke letter heb ik lint geknoopt.
De bloemen heb ik versierd met shimmer brads. Het tabje is afkomstig van QK. De kleine tekst is gestempeld met de snap stamp van Karen Foster. Op het hartje die de hÄngel in de handen heeft heb ik Paper medium gedaan.

Yeeeh, äntligen kan även jag börja med kort av det nya kitet från hÄnglar. Det gick ändå himla fort.
Min stämpel fick denna gång kläder av samma pappret jag har använd till hela kortet. Pappret är ifrån Kaiser.
Det kan ju bli långtråkigt men jag bara älskar CB's alfabet Hippie Chick. Har knutit rund varje bokstav ett litet band. Bokstävarna har jag först gjort i karton och klistrat över scrap papper. Så att dom blev lite tjockare.
Jag har använd shimmer brads i blommorna. Tab är ifrån QK. Den lilla texten har jag stämplat med snap stamp ifrån Karen Foster.
Lilla hjärtat som han håller i har jag givit lite glans med paper medium.

This time I choose the give the hÄngel som clothes made av paper. I used the same line as I used for the rest of the card. The paper is from Kaiser. Ofcourse once again the alfabet of CB Hippie Chick. First I made the letters in thin cardboard and than I put paper on it. I put a ribbon on each letter. The center of the flowers are shimmer brads. The tab is from QK and the small text from the snap stamp by Karen Foster. I put som paper medium on the little heart


En wat detail fotootjes

och lite när bilder

close by pictures


15 opmerkingen:

  1. Geweldig dit kaartje, Sinikka. Zoveel mooie details!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hejsan Vännen!
    Hoppas att du mår bra?
    Här är det ok, fast jag är trött efter mässan!
    Nu har jag lyssnat på Angel igen...Bara älskar den :)
    Och när jag spelar den passar jag på att titta på allt fint som du har här.
    Åh...vilket härligt kort du har gjort. S¨å fint och bara älskar dina detaljer såå mycket.
    Vad du är duktig. var hittar du allt .
    Vilket litet alfabet du har är det clearstamp? Var har du hittat det tro?
    Jo på tal om kallt, jag frös i går inne på mässan, tänkte på dig att du sa att ni har det varmt...Tänk om jag kunde smyga mig dit och titta på alla dina saker.
    det skulle jag vilja...
    Kramar i massor och va rädd om dig.
    Nu är det snart en ny vecka och då ska vi se om postmannen varit ordentlig.....Kramar i massor till dig från mig :))
    Camilla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er is zoveel te zien op je kaartje , schattig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig kaartje , Sinikka ! De letters zijn zo leuk geworden ! groetjes .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Great card - I looove purple!!
    He is so cute with his clothes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh my Sinikka, this is just so stunning. Have a great weekend, Hugs, Nikki x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke kaartjes heb je gemaakt Sin, you go girl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaaah vilket sött kort!!! Du är helt fantastisk på att överraska mej med så fina alster varje gång jag kikar in!! Jag blir lite avundsjuuul =D

    ha en härlig lördag!
    KRam!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh, die ist ja auch wieder ganz zauberhaft geworden!! toll !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dette er jo bare så utrolig søtt. Nydelige farger du har brukt. Rett og slett lekkert!

    Klem fra Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Härligt kort du gjort vännen!!! Pyssligt med mönstrat papper på hÄngeln!! =)
    Små fina detaljer, gillar ex den lilla texten som finns på kortet! fint! =)
    kraaaaam Petra
    http://paradises.blogg.se

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo på dig vännen!
    OJ OJ vilket underbart härligt kort du har gjort!
    Så fint med kläderna i mönstrat papper.
    Jag vill ha ett alfabet till min CB. Kan bara inte bestämma mig för vilket, svåra beslut vet du;=)!!
    Tycker det är sååå snyggt när man gör bokstäverna lite tjockare så som du gjort.
    Nu ska jag sätta mig och kolla lite TV.
    Ha en skön kväll så hörs vi snart igen.
    Stor kram till dig från mig
    /Gunilla

    BeantwoordenVerwijderen
  13. tusen tack för dina grymt söta ord inne hos mej!! *glad*
    kramisar Petra
    http://paradises.blogg.se/

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks a lot that you leave a comment.
I appreciate it immensely
Hugs Sinikka